woensdag 3 oktober 2012

Christmas time

Na de zwarte Pietjes ben ik nu ook in de kerstsfeer beland...

Vorig jaar heeft mijn vader (die heel handig is) dit rekje gemaakt 
en het leek me leuk om verschillende kerstballen te haken
en deze hier aan te hangen.

Nou, het is gelukt!


In deze kerstballen zitten piepschuim ballen
in twee verschillende maten nl. 5 en 6 cm doorsnede.

Ik heb twee halve rondjes gehaakt
en deze in het midden van de bal aan elkaar genaaid.


Het patroon van de bonte kerstbal komt HIER vandaan.

De andere kerstballen heb ik opgepimpt met strepen,
kraaltjes en geborduurde sterretjes.


Herriet

22 opmerkingen:

  1. die zijn mooi krijg gelijk de kriebels om er mee te
    beginnen mooi die kleuren.
    groetjes corina

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schitterend en wat heb je er al veel gemaakt !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuk idee! mooie kleuren hebben de kerstballen. Handig rekje ook zal manlief eens goed aankijken of hij ook niet zo iets voor me kan maken.
    gr lisette

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie verzameling kerstballen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo jij bent goed bezig....SUPERLEUK, mooie kerstballen heb je gemaakt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooie kerstballen! Als ik dit zo zie dan krijg ik ook zin om kerstballen te gaan haken, dus wie weet? Fijne dag nog, Tinie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. WAUW! leuk!!!! wat handig zo'n paps die leuke dingen voor je kan maken. ook leuke kleuren

    groetjes mingle-mangle

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een mooie kleuren heb je gekozen voor je kerstballen en ze hangen heel erg leuk aan dat handige rekje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ziet er leuk uit hoor, zo op een rekje. Dat zilverdraad in de ballen is ook erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jij hoeft geen boom meer te kopen, leuk zo'n rekje. Je bent ook al lekker op dreef met de kerst creaties.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. jeetje mina die is zo GAAF ♥♥
    lieve groet jenneke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauwwwwww wat een prachtige kerstballen heb je gemaakt.
    Mooie kleuren heb je gebruikt.

    Groetjes wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow wat een mooie verzameling, sjiek met die kleuren!
    groetjes, saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig!!!!
    De kleur samenstelling vind ik erg mooi.

    Groet Ada

    http//www.stijlenzo.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtige kerstballen.
    En de kleurencombinatie is super!

    Groetjes Ingeborg

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wouw wat een prachtige kerstballen! Wij zouden ze graag op onze homemade site www.ilovehomemade.nl willen plaatsen!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Super mooie kerstballen in prachtige kleuren!
    Mag ik vragen van welk garen ze gemaakt zijn?

    Groet, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor deze ballen heb ik Phildar Cotton 3 gebruikt. Het zilver garen is ook van Phildar en deze heb ik met een dubbele draad gehaakt.

      Verwijderen
  18. Wat superieur, ik heb inmiddels ook het patroon van de bonte kerstbal. Mag ik vragen wat het patroon is van de effen bal?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Voor de effen kerstbal heb ik twee halve rondjes gehaakt en die in het midden van de bal vastgenaaid.
      Succes!

      Verwijderen
    2. Oke! Haak je dan eerst in cirkels en meerderen totaan de juiste diameter en dan circels zonder te meerderen?

      Verwijderen

Dank je wel voor je reactie, ik lees het met plezier!

Liefs Herriët